από kermit » Τετ Ιαν 09, 2013 12:03 am
Χμμ.. Κατ αρχήν τα "θα τρεχω για την πλακα μου" και "δεν παω για πρωτιες" κλπ, τα αγνοώ τελείως. Μπορεί να αρχίσεις έτσι, αλλά όσο ανεβαίνει η εμπειρία σου και τα ευρώ που δίνεις για κάθε συμμετοχή/ετοιμασια/service/βλάβες, μόνο για πλάκα δεν κατεβαίνεις μετά τις 2 πρώτες. Διασκέδεση, ναι - πλάκα όχι.
Σε εναν RAID αγώνα που έχει στοχο μέση ταχύτητα τα 39 km/h στη Ζ2 και τα 49 km/h στη Ζ1, ένα μηχανολογικά απλό jimny με σωστά λάστιχα δεν θα δυσκολευτεί καθόλου, αν δεν σπάσει.
Αρα σίγουρα το προστατεύεις όπως μπορείς για μήν σπάσει, ανάλογα με το πόσο σκοπεύεις να το ταλαιπωρήσεις.
Αυτό που κάνει (ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ) την διαφορά για αυτά τα 10km/h είναι η ασφάλεια και μόνο. Ακόμη και αν προσέξεις τις διαφορές στις προδιαγραφές για τις κατηγορίες αυτές, είναι μόνο γύρω απο την ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ούτε κυβικά, ούτε άλογα, ούτε τίποτε.
Όταν πρωτοέτρεξα entry Z3 δεν είχα καν κρανος, με το σκεπτικό οτι δεν ήταν απαραίτητο, και στην δεύτερη ειδική της ζωής μου περιμενα 10 λεπτά πριν τον τερματισμό για να μήν φάω προπορεία.
Όταν σε επόμενο αγωνα φορέσαμε, απορούσα για ποιόν ακριβώς λόγο δεν το βάλαμε απο την πρώτη ώρα.
Τώρα απορώ για ποιό λόγο δεν βάζω cage, αφού προφανώς συνεχίζουμε.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ μου άποψη, οτι όσο αναβάζεις την ασφάλεια σου τόσο πιό ελευθερος νιώθεις να οδηγείς κοντά στα όρια σου για ώρα.
Απο εκεί και έπειτα όμως οι raid έχουν να κάνουν με στρατηγική, με συντήρηση και αντοχή ανθρώπων και μηχανών. Ένα λάθος πλοήγησης σου κοστίζει αρκετό κόπο οδήγησης ή κοπανημάτων (που μπορούν να αποβούν μοιραία) για να κρατήσεις τελικά την μέση ταχύτητά σου. Δεν είναι sprint.
Επίσης το τερραίν διαφέρει και κρίνεις ανάλογα με το αυτοκίνητό σου πού κερδίζεις και πού χάνεις.
Πάρε παράδειγμα τον τελευταίο 24ωρο στην Ζ2. Στην τελευταία ειδική έτυχε να είναι μπροστά μαζί οι 2 εν τέλει πρώτοι. Το jimny κατηγορίας Ζ1 (άσχετα που έτρεχε Ζ2) και το wrangler κατηγορίας...trophy! Μπορείς να φανταστείς τί διαφορές είχαν το wragler με τα 60km/h τελική και το jimny με τον 1,6... Κι όμως σε όλη την ειδική περνούσαν ο ένας τον άλλο, γιατί σε κάθε κομμάτι το κάθε αυτοκίνητο είχε διαφορετικό πλεονέκτημα. Τελικά πήραν τις πρώτες 2 θέσεις.
Τώρα σχετικά με το Jimny. Δεν οδηγείται δύσκολα, κουμαντάρεται, μπαίνει και φρενάρει. Αν δεν το ψηλώσεις και το κόψεις, ακόμη καλύτερα, αλλιως ένα +4 το θέλει. Λάστιχο σίγουρα, mud, όχι απαραίτητα αναγόμωση, αλλά άν βρέχει ένα τύπου cayman οπωσδήποτε. Κοπανάει ο αξονας μπροστά άλλα αντέχει. Όπως προειπώθηκε είναι πιό εύκολο στην επισκευή. Σκέψου την πρώτη ειδική του τελευταίου 24ωρου έχασα το πίσω αμορτισέρ απο την πανω βίδα του στα 100 περίπου χιλιομετρα, και σφήνωσε αναμεσα απο την εξάτμιση. Μέσα στη λάσπη το βγάλαμε, συνεχίσαμε 160 χλμ με 3 αμορτισέρ, και ήμασταν μέσα στα όρια του χρόνου. Στην στάση το φτιάξαμε και ξεκινήσαμε την επόμενη ειδική κανονικά.
Λίγο ψάξιμο το στήσιμο θέλει, για να μήν γέρνει, αλλα να μήν σπάσει και τη μέση σου. λίγο πείραμα και χρήμα, as always...
Προφανώς ότι ενίσχυση/προστασία μπορείς να σκεφτείς την κάνεις, και ένα καλό βίδωμα τα ΠΑΝΤΑ πρίν και μετά τον αγώνα.
Απο μηχανή δεν είναι τραγικά τα πράγματα, προφανώς είσαι με τα αργά κουμπωμένα πάντα για να αρπάζει, και αν τελειώνει στα 90 το κοντέρ σου, no big deal, πραγματικά η διαφορά δεν είναι εκεί. Έναν φρέσκο συμπλέκτη θέλεις για να είσαι σίγουρος στα μεγάλα events.
Με μεγαλύτερο μοτέρ απλά δεν κουράζεις τόσο τον συμπλέκτη. Αλλιώς για να δείς πραγματική διαφορά πρέπει να παίξεις με το βήμα σου συνολικά ή σε συγκεκριμένες ταχήτητες. Απο θέμα δύναμης τουλάχιστον λίγες είναι οι συνθήκες στους ελληνικούς raid που πραγματικά σου λείπει. (πχ ανοιχτο γρήγορο ανηφορικό, η δική μου αργή τετάρτη έπεφτε απο τις 5000 rpm, ενω το μπροστινό μου jimny ανοιγε διαφορά... ε, σε λίγο ο συμπλέκτης μου αρχισε να γκρινιάζει, απο τις αλλαγές. Όταν φτάσει η τετάρτη στις 4 και συνεχίσει να πέφτει, είναι βιασμός να αλλάζεις σε τρίτη, και στις 6.200 πάλι σε τετάρτη και πέφτοντας πάλι σε τρίτη κλπ... καλώς ή κακώς δεν συμβαίνει συχνά τόσο ζόρι.)
Σίγουρα ότι και αν κάνεις καλό είναι. Αλλά πέρα απο την ασφάλειά σου, αν έχεις ενα καθαρό απο πλοήγηση αγώνα θα είσαι σε καλές θέσεις. Οτι άλλο φτιάχνεις είναι απλά για την διευκόλυνσή σου, και όχι γιατί είναι απαραίτητο. Προφανώς βέβαια όσο κοιτάς τις πρωτιές, τόσο δεν αφήνεις τίποτε στην τύχη.
Όλα τα παραπάνω είναι προσωπική μου άποψη, και για το τεχνικό θέμα της ασφάλειας νομίζω υπάρχουν ποστ απο τους κατάλληλους ανθρώπους!